VAEKST samarbetade med Position Green, en svensk fullservicepartner inom hållbarhet (ESG Powerhouse), genom att tillhandahålla Sales-as-a-Service för att bygga och vårda en stark pipeline av säljkvalificerade leads i Norge och Danmark.
Position Green har 500 kunder över hela världen och kombinerar omfattande global erfarenhet med lokal expertis för att hjälpa företag att förändra och påskynda sin verksamhet inom ESG-landskapet. Med rötter i Norden var företaget vid samarbetets start redan verksamt i Sverige, Norge och Danmark, men önskade utöka sin varumärkeskännedom och kundbas i Norge och Danmark. Därför inledde företagets interna säljteam ett samarbete med VAEKST för att generera leads och leverera kommersiella insikter genom ett personligt, nordiskt tillvägagångssätt, samtidigt som de behöll fokus på sin befintliga kundkrets.
Som svar på det ökande behovet av att spåra och rapportera om hållbarhet, involverades VAEKST för att stärka kundförvärvet i Danmark och Norge med syfte att genomföra en personaliserad outreach sales-kampanj. VAEKST implementerade relevant sales enablement-teknologi för att stödja outreachprocessen, definierade segmenterings- targeting- och positioneringsstrategin tillsammans med Position Green samt utförde en Outbound Sales-kampanj där olika segment split-testades.
På fyra månader bidrog VAEKST med 70 säljkvalificerade leads (demos). Samtidigt tilldelades det interna säljteamet på Position Green månatliga marknadsrapporter med strategiska och handlingsbara insikter om den danska och norska marknaden.