VAEKST assisterade Capturi, en plattform för AI-analys av kundkonversationer, med deras expansion till Sverige genom Outbound Sales.
Capturi använder artificiell intelligens och maskininlärning för att analysera kunders konversationer med kundtjänst, för att därigenom förbättra deras upplevelser. Trots sin särpräglade nisch inom kommunikations-, UX- och rösttekniksektorn, upplevde Capturi utmaningar med att öka sin varumärkeskännedom i Sverige. Därför vände de sig till VAEKST för att bredda sin närvaro på den svenska marknaden, varpå en strategi för Outbound Sales utvecklades för att utnyttja företagets potential fullt ut.
Trots att Capturi befann sig i en växande sektor vid kontraktets tidpunkt, hade de svårt att utöka sin kundbas eftersom alltfler företag går ifrån telefonbaserad kundservice. På grund av komplexiteten inom deras bransch, behövdes produktspecialister för att engagera potentiella kunder och tydliggöra det mervärde som företagets erbjudande medför.
För att möta utmaningen tillhandahöll VAEKST ett utgående säljteam för att schemalägga demos, hantera och underhålla en försäljningspipeline samt ge strategiska branschinsikter. Månatliga marknadsrapporter innehöll data om konverteringsfrekvenser och anledningar till varför prospekt saknade intresse. Under de första veckorna utförde VAEKST A/B-tester med olika sektorer och upptäckte att finans-, media- och detaljhandelssektorn visade högst konverteringsfrekvenser.
VAEKST levererade 60 SQLs på 10 månader och Capturi upplevde en märkbar ökning av affärsmöjligheter inom målgruppssegmenten i Sverige.