Genom att generera en pipeline av 303 SQLs har VAEKST hjälpt ett av Sveriges mest välrenommerade företag och varumärken att förbättra sin leadsgenerering och generera kvalificerade säljmöten för den svenska marknaden.
Nationalencyklopedin (NE) utvecklar och distribuerar ett flertal digitala produkter och tjänster med målet att främja kunskap. Deras produkter och tjänster används av majoriteten av Sveriges skolor och universitet, public service-bolag, små och medelstora företag samt statliga och offentliga institutioner. NE involverade VAEKST för att öka deras marknadsandelar, skapa varumärkesigenkänning och skala upp deras leadsgenerering genom Outbound Sales.
Med kontor i Malmö och nordisktalande affärsutvecklare, valdes VAEKST som NE:s lokala partner för att strategiskt influera fler universitet och skolor till att använda deras nyaste produkt vid kontraktstillfället. Genom outsourcing av outbound sales och mötesbokning, tillhandahöll VAEKST NE en låg time-to-performance samt ett dedikerat säljteam vilket reducerade riskerna med att anställa internt. Med hjälp av datadriven outreach, pipeline management och personaliserade telefon-, mejl- och LinkedIn-pitcher skapade i Pitchbound, kunde VAEKST generera SQLs, MQLs och IQLs på ett förutsebart sätt.
Efter 18 månader av marknadsundersökningar och leadsgenerering såg NE en markant ökning av affärsmöjligheter på sin målmarknad. Samarbetet resulterade i 303 kvalificerade säljmöten med relevanta beslutsfattare samt ett flertal marknadsrapporter som inkluderade insikter om marknadstrender och företagets framtida product-market fit.