VAEKST levererade 164 SQLs till Adapt och hjälpte den digitala byrån att identifiera outforskade Salesforce-behov i Danmark via Outbound Sales.
Adapt specialiserar sig på UX-optimering, plattformsutveckling och digital strategi för allt från Danmarks största e-handelsföretag till ledande energileverantörer. Med ambitiösa tillväxtmål inledde byrån ett samarbete med VAEKST för att generera säljkvalificerade leads (SQLs) och förbättra sin leadsgenerering genom att vårda en pipeline av intressanta prospekt. Därtill skapade VAEKST marknadsrapporter med praktiska rekommendationer baserade på så kallade conversational insights, d.v.s. AI-genererade insikter kring verbalt uttryckta kundupplevelser.
Samarbetet inleddes med en workshop där VAEKST analyserade Adapts varumärke, samt skapade en segmenteringsstrategi och personaliserad kommunikationsmetod. VAEKST identifierade snabbt ett undersegment i detaljhandeln som en bra startpunkt. Allteftersom utvidgades partnerskapet till att omfatta byråns Salesforce-avdelning då lanseringen av outbound sales-kampanjer, baserade på telemarketing och email marketing, visade sig vara framgångsrik. Specifikt påvisades det att en kombination av webbinarier - syftade till att generera marknadsföringskvalificerade leads (MQLs) - samt en uppföljningskampanj - syftad till att omvandla dessa MQLs till SQLs - vara mycket effektiv.
Marknadsrapporter visualiserade hur digitaliseringen stod högst upp på agendan direkt efter coronapandemin. VAEKST kunde därmed skräddarsy leadsgenereringen genom att hantera och underhålla en pipeline av leads - samtidigt som de bokade kvalificerade försäljningsmöten för mitten av 2021.
Samarbetet resulterade i 164 SQLs med en genomsnittlig konverteringsfrekvens per timme på 12%. VAEKST levererade 10 marknadsrapporter som gav Adapt insikter för att förbättra riktningen för deras marknadsföringsstrategi och marknadsinsatser.