VAEKST fick förtroendet att driva Planetlys marknadsutvidgning till de nordiska länderna och genererade 162 SQLs, fram till dess att klienten förvärvades av OneTrust.
Planetly, en snabbväxande tysk scaleup inom klimatteknik, hade redan hunnit skaffa sig 150 kunder över hela Europa och ville öka sin kundanskaffning i Norden genom Outbound Sales. På ett datadrivet sätt drev VAEKST den inhemska kontakten i samtliga nordiska länder, och erkändes slutligen som den bäst lämpade partnern för Planetly.
Partnerskapet startade med workshoppar där VAEKST lärde sig allt om Planetlys vision, expansionsmål och Go-To-Market-strategi. Därefter delade VAEKST in den nordiska marknaden i segment och samlade in kontakt- och företagsuppgifter, anpassade försäljningsmallar och satte upp ett system för datastyrd hantering av försäljningspipelinen. När kampanjen startades undersökte VAEKST sin outreach och genererade värdefulla marknadsinsikter, vilket ledde till förändringar i Planetlys Go-To-Market-strategi.
VAEKST levererade 162 SQLs i Danmark, Finland, Sverige och Norge samt tillhandahöll viktiga affärsinsikter till klientens expansionsteam. Samarbetet fortsatte ända fram till dess att Planetly förvärvades av OneTrust.