VAEKST hjälpte den holländska konsultbyrån Amsterdam Data Collective med sin marknadsetablering i Norden, vilket resulterade i deras första försäljning i Danmark.
I dagens alltmer komplexa och digitalt krävande värld är det viktigt för alla organisationer att utnyttja data i syfte att konkurrera och tillgodose kundförväntningar. Amsterdam Data Collective (ADC), en fullservicebyrå inom datavetenskap, bistår företag och organisationer i diverse branscher med att samla, tolka och tillämpa data, samtidigt som de förenar affärsstrategi och datavetenskap. Som en del av sin Go-To-Market-strategi, behövde ADC en lokal partner för att möjliggöra och leda deras etablering på den danska marknaden.
Baserat på workshoppar med ADC, presenterade VAEKST en outbound sales-strategi samt ett team av nordisktalande affärsutvecklare, med uppgift att sprida varumärkesmedvetenhet, öka leadsgenerering och samla kundinsikter genom personaliserade säljkampanjer. Med en ömsesidig passion för datadrivna och innovativa lösningar, ledde detta till ett nära samarbete som senare resulterade i att ADC som öppnade sitt första kontor i Köpenhamn.
”Först och främst hade VAEKST ett bra rykte och kom från en startup-miljö precis som vi själva. Därutöver presenterade de hållbara och tydliga siffror för oss gällande konverteringsgrader som talade för sig själva. Vi hade alltså ingen tvekan om ett partnerskap.” -Lasse Hachem, Manager
På den danska marknaden genererade VAEKST 26 säljkvalificerade leads (SQLs). Detta möjliggjorde den första försäljningen i landet och stärkte varumärkesigenkänningen för ADC bland beslutsfattare i stora finansiella och offentliga institutioner. Med en stark och skräddarsydd säljstrategi samt månatliga marknadsrapporter, levererade VAEKST försäljningar, en förutsägbar kundpipelinje och nya insikter. Klientföretaget har nu fusionerats med Danish Damvad.