VAEKST konverterade 49% av alla interaktioner till säljmöten och assisterade med nordisk marknadsexpansion för Sveriges ledande leverantör av mjukvarulösningar för kris-, risk- och säkerhetshantering.
Klienten ingick i ett samarbete med VAEKST för att öka sina marknadsandelar i Sverige och för att förstå det befintliga behovet för deras tjänsteerbjudanden relaterade till krisberedskap samt risk- och samhällssäkerhetslösningar. Med ett större kontraktvärde och ett behov av en direkt säljapproach, genomförde VAEKST Outbound Sales under 24 månader samt genererade 258 säljkvalificerade leads (SQLs).
VAEKST arbetade utefter en sales-led tillväxtstrategi anpassad efter klientens idealkunder, vilka inkluderade kommuner och större privata företag. Med nordisktalande affärsutvecklare genomförde VAEKST flerkanaliga outreach via telefon, mejl och LinkedIn för att bygga en förutsebar pipeline, kvalificera prospekt och förstå vilka av klientens erbjudanden som var relevanta att framföra. Då klienten är ett företag med ett flertal lösningar, använde VAEKST sig av Pitchbound för att filtrera information och säkerställa att smärtpunkter alltid kunde matchas med de rätta kunderbjudandena.
VAEKST leverade 258 SQLs och 531 IQLs, innebärande att 49% av alla interaktioner konverterades till säljmöten (demos). Genom att tillhandahålla klienten med marknadsinsikter kring deras segmenterings-, targeting- och positioneringsstrategi, har VAEKST hjälp företaget med att optimera deras Go-To-Market-strategi.