NYHETER & INSIKTER

Varför du ska skala upp din verksamhet med en Sales-as-a-service

Ett samarbete med ett outsourcat B2B-försäljningsteam, som enbart fokuserar på ditt företags tillväxt, som VAEKST, leder till en positiv ROI. Låt oss visa hur vi använder SaaS!

Det finns flera anledningar till att allt fler företag förlitar sig på outsourcing för att förbättra sin försäljning. Det är inte en ny strategi, men har utvecklats till Sales-as-a-Service (SaaS) företag - en affärsmodell som tillhandahåller sina kunder med en professionell, varumärkesorienterad och pålitlig försäljning.

En mer internationell marknad och en större konkurrens förstärker organisationernas behov av att fokusera på kärnkompetenser inom företaget. Givetvis, inom samtliga organisationer, spelar B2B-försäljning en central roll eftersom det är öppningen för alla inkomster, men det kräver också en stor del av företagets resurser. I ett sådant sammanhang erbjuder sales-as-a-service företag ett väldigt fördelaktigt alternativ.

Marknaderna för B2B blir alltmer komplexa. De kräver tid, investeringar i teknik, en högkvalitativ rekryteringsprocess och en kollektiv inställning till att vilja lära och uppgradera sig. Detta är något som kräver mycket tid och resurser, och företagen vill i slutändan minska kostnaderna och förenkla sina processer. Outsourcing av B2B-försäljning är därmed ett utmärkt sätt att göra det på.

Bläddra snabbt igenom menyn för att läsa om de viktigaste delarna!

VAD ÄR SALES-AS-A-SERVICE?

Kort sagt är ett as-a-Service företag en affärsmodell som har specialiserat sig på ett specifikt jobb och därför kan erbjuda utmärkta prestationer till sina kunder. Därmed är 'Sales-as-a-Service' en affärsmodell som är fullt dedikerade till att tillhandahålla kostnadseffektiv och professionell försäljning till sina partners.

Under hela försäljningsprocessen är leadsgenerering ett av de mest tids- och resurskrävande stegen. Inom pre-sales, när rätt kund identifieras och kvalificeras, måste B2B-försäljning-teamen göra stora ansträngningar. Att outsourca leadsgenerering till ett B2B-försäljningsteam, specialiserat på marknads- och kundforskning som VAEKST, ger dig direkt tillgång till de leads som ditt företag behöver. Detta innebär positiv ROI och en optimering av resurser.

HUR GER SALES-AS-A-SERVICE VÄRDE TILL DITT FÖRETAG?

Att ingå ett partnerskap med ett Sales-as-a-Service-team resulterar i flera olika fördelar. Genom att outsourca din B2B-försäljning adderar du värde till ditt företag pch får det att växa genom långvariga, vårdande B2B-relationer. Här är några av de värdefulla fördelarna med att samarbeta med ett Sales-a-a-Service-företag.

1. ETT SALES-AS-A-SERVICE FÖRETAG ÄR KOSTNADSEFFEKTIVT

Att ha ett internt B2B-försäljningsteam är väldigt tidskrävande och kräver insatser både för rekrytering och utbildning, vilket resulterar i en hög kostnad. Däremot innebär en outsourcing av din B2B-försäljning att du teamar upp med ett engagerat och erfaret team med tidigare utbildning, och som är redo att leverera ett resultat.

Att samarbeta med ett Sales-as-a-Serviceföretag, som i sin tur lägger allt fokus på att rekrytera, anställa och utbilda BDR:er, gör att du kan dra nytta av deras erfarenhet och professionella bakgrund inom B2B-försäljning redan från start, utan investering och en tidskrävande infrastruktur. Ett samarbete kan därmed vara väldigt gynnsamt för startups som vill utveckla sin försäljning snabbt.

2. DU HAR LÄTT TILLGÅNG TILL DATA OCH MARKNADSANALYSER

En professionell B2B-försäljnings-BDR har lätt att ta del av marknaden och analysera den data som ditt företag behöver för att kunna växa. De är helt inriktade på det och är väldigt kunniga inom området. Hade du själv gjort det hade det däremot inte varit lika lätt.

Du måste lita på att du som företagsägare har lättare att förstå vad det är som ditt företag behöver. Även om du förmodligen vet mycket om det kan enbart ett välutbildat B2B-försäljningsteam, med sina egna verktyg och expertis, upplysa dig om vad som fungerar och inte i ditt företag. Den datadrivna kunskapen kommer att hjälpa dig och ditt team att fatta välgrundade beslut, samt lära er att generera förutsägbara resultat.

Den stora fördelen med att outsourca B2B-leadsgenerering är att du enkelt kommer i kontakt med prospekt som är redo att köpa din produkt, samt att du får ett bokat, kvalificerat försäljningsmöte (QSM). På detta sätt kan du minska dina ansträngningar att ha en diskussion av högre standard med kunden och slutföra försäljningen. Samarbetet gör att din ROI blir extremt hög.

3. DEN MEST EFFEKTIVA LEADSGENERERINGEN

Företag som erbjuder Sales-as-a-Service förlitar sig inte enbart på B2B-försäljningsexperter för att öka sina försäljningar, utan även de senaste verktygen. Professionella BDRs, som är specialiserade på B2B-försäljning, har tillgång och erfarenhet av cutting-edge teknik, vilket de kan använda för att hitta rätt kunder för just ditt företag.

Genom att outsourca till ett B2B-försäljningsteam, som kan förse dig med leads, kommer du ha möjlighet att följa upp med dina kontakter och samtal. Utifrån datan kommer de vidare att kunna hjälpa dig med vilken av dina produkter eller tjänster som överensstämmer bäst med dina kunder. Du har möjlighet att uppnå detta utan en överdriven investering i teknologi eller internutbildning för ditt försäljningsteam.

4. SALES-AS-A-SERVICE BDRS BLIR DINA FRÄMSTA VARUMÄRKESAMBASSADÖRER

När du samarbetar med ett företag som specialiserar sig på B2B-försäljning, mer specifikt leadsgenerering, kan du lita på att de har koll på sina rekryterings- och utbildningsprocesser då de är utbildade för att hitta de mest lämpade business developer representanterna.

Teams inom Sales-as-a-Service förstår vikten av B2B-försäljning och har tränats för att interagera och lära känna just ditt varumärke. Som proffs kommer de att engagera sig i ditt företags vision, och därmed representera ditt varumärke på bästa möjliga sätt inför din prospekt.

VAD GÖR VI PÅ VAEKST?

På VAEKST accelererar vi våra kunders pipelines genom att generera leads, utföra utgående försäljningskampanjer och samla kundinsikter. Vi hjälper de B2B-varumärken vi jobbar med att hitta, kvalificera och omvandla leads till ett förutsägbart flöde av kunder. Outsourcing möjliggör för kunder att spara energi och resurser till andra prioriteringar inom verksamheten. Detta gör det möjligt för dem att snabbare och mer effektivt uppnå sina mål.

Att samarbeta med ett outsourcat B2B-försäljningsteam, som enbart fokuserar på att utveckla dina leads leder till en positiv ROI. På VAEKST erbjuder vi och garanterar långvariga, personliga relationer med dina framtida kunder, för att hjälpa dig att öka ditt företags B2B-försäljning. Detta är något som vi gör genom en teknik- och datadriven strategi, som garanterar stor framgång. Sugen på att veta mer?

NYHETER I DIN INKORG

Håll dig uppdaterad om tillväxttrender. Ta emot månatliga insikter kring sälj, playbooks och mycket mer.

PRENUMERERA PÅ NYHETSBREV

insikter

se alla

ÖKA DINA INTÄKTER

KOM IGÅNG
Corinne Cotteverte - Accelerating B2B Growth
Simone Bendtsen - Assisting B2B Companies in Growing
Valdemar Gyldendal - Business Development Manager
100+
Över 100 varumärken använder VAEKST.